2018. március 24., szombat

Cheesecake brownie

Mióta diétázom - lassan 8 éve -,  nem sütöttem browniet. Ez a sajttortával kombinált verzió, amit most közzéteszek, egy hosszas kísérletsorozat eredménye. A harmadik verzióval végre elégedett vagyok, mert  sikerült olyan állagú tésztát készíteni, ami hasonló mint a sajttöltelék,  így nagyon szép márványos és puha, szaftos lett a sütemény. 


Hozzávalók, 17,5x24cm-es tepsihez
Brownie
115g étcsokoládé
70g vaj
2 L-es tojás, szobahőmérsékletű
80g cukornak megfelelő édesítő (nálam  nyírfacukor)
60ml tejszín
80g liszt (30g sima, 50g tk. búzaliszt)
3g sütőpor
6g kakaópor

Sajtkrém
200g krémsajt, szobahőmérsékletű
1 M-es tojás, szobahőmérsékletű
50g cukornak megfelelő édesítő (nálam negyedannyi ugyanannyi)
vanília


A sütőt 160 fokra előmelegítettem és a tepsit sütőpapírral kibéleltem. A csokoládét egy nagyobb fém tálba tördeltem és vajjal együtt vízgőz felett megolvasztottam. Ügyeljünk rá, hogy ne melegedjen túl!
Míg a csoki olvadt, a krémsajtot a tojással, édesítővel, vaníliával simára kevertem. 
A vajas csokiban alaposan elkevertem a cukorhelyettesítőt, tojásokat, tejszínt. Végül beleszitáltam a kakaóport és a sütőporos liszteket. Spatulával egyneműre kevertem. A tészta felét belesimítottam a tepsibe. Rákanalaztam a sajtkrém felét, majd rákerült a brownie tészta másik fele. Elsimítottam, majd "pöttyökben"ráraktam  a sajtkrém másik felét is. Egy villával elhúztam a sajtkrémet úgy, hogy márványos, örvényes legyen.
Az előmelegített sütőbe tettem és 35 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e. Amikor elkészült a sütőpapírral egy tálcára emeltem és hűvös helyre tettem kihűlni.




3 megjegyzés:

  1. Megsütöttök ma Ninszivel süteményedet egy jeles nap alkalmából. Finom az íze, csak nagyon lapos! Mi lehet az oka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mekkora tepsiben készült? Milyen édesítőszerrel?

      Törlés
  2. Eritritollal készült. És a megadott méretű tesiben.

    VálaszTörlés